Dzieje spotów telewizyjnych w skrócie

W obecnych czasach na rynku, praktycznie w każdym sektorze, istnieje wielka konkurencja. Marki aby zaciekawić swoim produktem potencjalnych klientów, potrzebują bardzo się napocić. W kraju taka sytuacja dominuje właściwie od niedawna. Lecz Stany Zjednoczone, ojczyzna konsumpcjonizmu, już w połowie XX wieku zajmowały tym problemem.

więcej o filmach korporacyjnych
Author: Hayden Irwin
Source: http://www.flickr.com
Zatem powstały tam pierwsze firmy marketingowe. Początkowo reklamy ukazywały się w gazetach a także w radiu, były opracowywane przez utalentowanych specjalistów. Jednak razem z pojawieniem się telewizji, zaczęto realizować spoty reklamowe. To bowiem one miały największy impakt na wybory ludzi w Stanach. Polegały one na tak zwanych dżinglach, niedługich utworach muzycznych, przeważnie śpiewanych i bardzo chwytliwych, które zachwalały dany produkt. Najpierw spoty reklamowe powstawały w barwach biało-czarnych, gdyż mało rodzin miało telewizor kolorowy. Jednak skończyło się to w latach sześćdziesiątych.

Obecnie, mimo powszechności internetu, reklamy w telewizji dalej są niezwykle istotne. Obecnie tego typu produkcja filmów korporacyjnych zadedykowana jest jedynie dla dużych marek, bowiem koszt jej jest bardzo duży - filmy korporacyjne. Sam czas antenowy, w zależności od stacji, może okazać się nie do pokrycia dla nierentownych marek. Dodatkowo, przy kręceniu spotu, trzeba zaangażować bardzo dużo osób. Bowiem aktorzy to jedynie ułamek, produkcja filmów korporacyjnych potrzebuje także pracowników technicznych. Dźwiękowcy, kamerzyści, charakteryzacja i tak dalej - to wszystko jest szalenie kosztowne.



Z pomocą spotów telewizyjnych na przestrzeni kilkudziesięciu lat rozwinął się konsumpcjonizm. Obywatele kupowali artykuły polecane w telewizji, właściwie robią to do dzisiaj. Współcześnie aby wyprodukować reklamę (więcej), niezbędne są spore nakłady finansowe, zatem mogą sobie na nią pozwolić tylko najbogatsze marki.