Jumping fitness – zasady, rezultaty a także przeciwwskazania

Jumping fitness to nowy typ treningów, jaki zdobywa coraz większą popularność.


Mówiąc w skrócie fitness jumping to skakanie na mini trampolinie.




Wariat i zakonnica
Author: Kuźnia PR
Source: Kuźnia PR


W rzeczywistości jednakże nie jest to takie łatwe, jak z początku się zdaje. W naszej ojczyźnie trening na trampolinie, czyli jumping Szczecin dopiero staje się modny. Coraz więcej fitness klubów wdraża do swojej oferty tego rodzaju zajęcia. Treningi mogą być bardzo spokojne, polegające na miłym bujaniu się na trampolinie, bez wybijania się do góry bądź podwyższające tętno (taniec). Mogą również polegać na skakaniu (obydwie stopy odrywają się od trampoliny), w trakcie którego wzmocnią się muskuły pośladków jak też nóg. Dzięki opcjom wykorzystania wielu ruchów a także technik jumping fitness gwarantuje całościowy trening ciała (zmuszając muskuły, przede wszystkim głębokie, do szybkich skurczów), natomiast miękka nawierzchnia skoczni gwarantuje amortyzację, skutkiem tego nie obciąży stawów.


video
Author: www.4taroty.pl


Badania udowadniają również, że treningi na mini trampolinie będą odpowiednie dla osób starszych, mających problemy z równowagą. Wykazują też iż obciążenie, jakie generuje skakanie na trampolinie będzie takie samo zarówno na kostkach, plecach jak też czole, gdzie było mierzone (oraz o wiele poniżej progu, w którym kości mogą ulec uszkodzeniu), a w czasie biegania kostki będą obciążone nieomal dwa razy bardziej od pozostałych części ciała.




Podczas skakania na trampolinie stosunek zużycia tlenu w porównaniu do potrzeb był czasami większy aniżeli w trakcie biegania . Przy takim samym poborze tlenu, musimy wykonać o 68 % większy wysiłek w wypadku joggingu aniżeli skakania na trampolinie.